Õendusteaduse magistrandid jagasid rahvusvahelisel konverentsil kogemusi patsiendiohutuse kursuse kaasloomest

Tartu Ülikooli õendusõppe teise aasta magistrandid Raul Mastik (vasakult teine) ja Diana Gusseinova (paremalt esimene) viisid rahvusvahelisel konverentsil läbi ka töötoa.
Tartu Ülikooli õendusõppe teise aasta magistrandid Raul Mastik (vasakult teine) ja Diana Gusseinova (paremalt esimene) viisid rahvusvahelisel konverentsil läbi ka töötoa.
Autor: Erakogu

Tartu Ülikooli õendusõppe teise aasta magistrandid Raul Mastik ja Diana Gusseinova osalesid oktoobri algul Uppsalas toimunud ENLIGHT võrgustiku konverentsil „Playfulness for the Future of Higher Education”, kus jagasid kümne riigi esindajatega oma kogemust, kuidas muuta patsiendiohutuse õpet tudengite ja õppejõudude koostööl kaasavamaks ja tähenduslikumaks.

Samuti viisid nad läbi ideede genereerimise sessiooni „The Role of Students in Healthcare Co-Design". See osutus aga omaette proovikiviks, sest õpituba tuli läbi viia vaid pastaka ja paberi abil. “Ettekannet ega muid tehnilisi abivahendeid korraldajad kasutada ei lubanud,” rääkis Raul Mastik. “Planeerimine oli küll pingeline, kuid kogemus see-eest väga positiivne ja väärtuslik.”

Diana Gusseinova lisas, et on seni konverentsidel osalenud eeskätt kuulaja rollis, kuid sel korral julgustati kõiki aktiivselt kaasa rääkima ja mõtlema.

“Enim jäigi kõlama sõnum, et õppijad pole pelgalt vastuvõtjad, vaid aktiivsed osalejad,” ütles ta. “Konverents näitas, et parimad ideed sünnivad koostöös ning teistelt ülikoolidelt ja partneritelt õppimine ning oma kogemuste jagamine pakub suurepärast võimalust areneda.”

Mõlemad magistrandid teevad kaasa õppejõudude Liisi Mägi ja Janne Kommusaare juhitud Tartu Ülikooli õpetamise arendamise grandiprojektis, mille eesmärk on luua uus koostööpõhise õppe alustaladele tuginev patsiendiohutuse kursus õenduse magistrantidele ja tervishoiuspetsialistidele.

Et kujundada õpet, mis arvestab õppijate vaatenurga ja ootustega, on õendusteaduse magistrandid kursuse väljatöötamisel õppejõududega võrdsed partnerid. Nagu Uppsalas toimunud konverents näitas, pole tudengite aktiivne kaasamine oluline vaid motivatsiooni ja vastutustunde toetamisel, vaid aitab kaasa ka tulevikku vaatava tervishoiuhariduse kujundamisel.