4.–8. novembril toimub Tartu Ülikooli Liikumislabori korraldatud õuesõppenädal „Sügis kutsub taas õue õppima!“, mille raames kutsutakse kõiki koole üle Eesti viima ühe nädala jooksul ainetunde läbi õues.
Tartu Ülikooli Liikumislabori spetsialist Reelika Kiivit ütles, et värskes õhus liikumine toetab laste ja noorte vaimset ja füüsilist heaolu, vähendab stressitaset, parandab motivatsiooni, keskendumis- ja õpivõimet ning suhteid klassikaaslastega. „Regulaarne õppetöö läbiviimine õues aitab muu-hulgas hoida ka silmi, vähendades lühinägevuse riski või nägemishäire süvenemist. See on eriti oluline digiajastul, kus ekraanide kasutamine on igapäevane, hoolimata vanusest. Seega soovitan väga viia läbi üks tund, koolipäev või isegi terve nädal õues.“
Õuesõppenädalale saab õpetaja registreeruda klassi või kooliga. 4.–8. novembrini on avatud Padleti keskkond, kuhu õpetajad saavad kirja panna, kuidas täpsemalt nad on ainetunde läbi viinud. Nii on tekkinud aastate jooksul arvestatav ideede pank Liikuma Kustuva Kooli kodulehele.
Kiivit sõnas, et õuesõppenädalal on ka võimalik leida väga loovaid lahendusi ainetundide läbi viimiseks. Näiteks andis Uhtna Põhikooli ajalooõpetaja Merle Maimjärv-Mirka 5. klassi õpilastele ülesandeks ehitada koolihoovis leiduvatest käepärastest vahenditest muinasaja elamud. Enne seda olid õpilased klassis muinasaja eluolu ja elamute kohta lugenud. Pärast seda tuli igal õpilasel ka oma elamut tutvustada ja sealsete elanike eluolu kirjeldada.
Pärnu Kuninga Tänava Põhikooli inglise keele õpetaja Reene Tammearu käsitles 7. klassi õpilastega õuetunnis teemat „Passive voice“. Õpilased töötasid paarides, liikudes kindlal trajektooril kooli lähedal asuvas pargis väikeste vahedega. Liikumise ajal lahendati koos ülesannet ja kui paarilisega jõuti õpetaja juurde, öeldi vastus, ja kui see oli õige, andis õpetaja sildi uue ülesandega. Vale vastuse korral said õpilased õpetajalt lisajuhiseid ja liiguti tagasi ehk vastupäeva.
Raasiku Kooli õpetaja Piret Kangur käis eelmisel aastal 2. klassiga õues matemaatika tunni raames. Õpetaja käes oli korv, õpilased otsisid koolihoovist ühe paberist õuna, õuntel olid numbrid 5-st 12-ni. Numbrid ei kordunud. Õpilased rivistusid õpetaja selja taha alustades kõige väiksemast arvust. Õpetaja hüüdis tehte ja kui õpilase käes oli õige vastus, siis tõi ta õuna korvi ja jooksis rivi lõppu. Tegevuse ajal liiguti kogu aeg edasi, kuni lõpuks jõuti koolimajani.
Reelika Kiivit tuletas meelde, et digivahendeid kasutamata saab õues õpetada ka digiturvalisuse algtõdesid. Sel sügisel pööratakse koostöös Digimentoritega õuesõppenädalal erilist tähelepanu ka 1.–5. klassi õpilaste digiturvalisusele. Digiturvalisuse mängudes ei kasutata digivahendeid ning mängude kirjeldused leiab meediahariduse veebilehelt.
Sügisesele õuesõppenädalale „Sügis kutsub taas õue õppima“ saab registreeruda siin.
Ülemaailmselt tähistatakse õuesõppepäva „Outdoor Classroom Day“ 7. novembril. Alates 2021. aasta kevadest on Tartu Ülikooli Liikumislabor korraldanud õuesõppenädalat kahel korral aastas.